Munka a motor részleges szétszerelésével kezdődik. Leszedjük a

gyújtáselosztót, a termosztát házat, a kipufogót, motortartó bakot és kiszedjük a

vezérműtengelyt

Saját terveim alapján esztergályos műhelyben legyártatjuk a gyújtáselosztó

szöghajtásához szükséges alkatrészeket. A vezérműtengelybe M16-os menetet vágatunk és visszaszereljük, vigyázva a vezérlésre és a vezérműszíj megfelelő feszességére. Felszereljük a szöghajtás alkatrészeit, a gyújtáselosztó meghajtása kész van, a vákumos és a röpsúlyos gyújtásszabályzást hegesztéssel lerögzítjük és már csak a megfelelő gyújtásbeállítás van hátra

Az olajszívócsövet az 1,3 motorból kiszereljük és az

1,6 cső végét ráhegesztjük, majd a 4-es fekvőcsapágy

csészébe egy M6-os menetet fúrunk. Ezután be is szerelhetjük a motorba az olajcsövet. Az 1,3-as olajteknőt felszerelése előtt a hátsórészénél ki kell kalapálni melegen, hogy fel tudjuk csavarozni

A motor és sebváltó közt lévő acéllemezt megnagyobbítjuk, hogy a szélesebb motort is eltakarja. A baloldali motortartó bakot úgy alakítjuk ki, hogy a kipufogócsonk is elférjen, vagy négy leömlős kipufogót kell gyártani, akkor az eredeti motortartó is jó. ( szerintem egyszerűbb motortartót gyártani és mivel széria motort építünk be semmi értelme a négy leömlős kipufogónak )Az önindító helyének kialakítása a motorblokk kiköszörülésével

Az alvázon lévő jobboldali motortartó bak csavarjait 2,5 cm-el hátra kell helyezni, de ez csak úgy lehetséges, hogy 5mm-es lemezzel meghósszabitjuk a bakot, majd átmenő csavarokat alkalmazunk a motor rögzítésére. Mivel a termosztát sem fér el eredeti helyén, azt 1 colos vascső segítségével áthelyezzük jobb oldalra a motor mellé

A két fölső motor és a sebességváltó összefogó csavarokat lépcsőscsavarra cseréljük. Az alsó csavarokat pedig speciális kampóscsavarokkal helyettesítjük. Felszereljük az 1,3-as lendkereket és kuplungot. A régi motor kiemelése után már beszerelhető az új motor

A villamosság bekötése is először bontással kezdődik, az eredeti vezetékköteget szétszedjük és a felesleges vezetékeket eltávolítjuk, majd kiegészítjük fő és Ac relével és biztosítékokkal azután az egészet lebandázsoljuk. A készköteget a tűzfalon készített lyukon át vetetjük és megfelelő helyen el vezetjük. Az utastérbe a kesztyűtartó alá kerülnek a relék a biztosítékok és a vezérlőegység

A kipufogócsonk felszerelése után az eredeti kipufogó rendszert kicseréljük egy vastagabb 50-es csőre és kipufogódobokra a végére az 1,6-os kipufogótalp kerül. A kipufogó kész is van.

A fűtés és a hűtő vízcsöveit bekötjük, majd feltöltjük fagyállóval. A gyújtást nagyjából beállítjuk és ha jól dolgoztunk a motort beindítjuk. Megvárjuk, hogy a hűtőfolyadék elérje 80 fokot és a DLS fonkció akivizálásával beállítjuk a gyújtást 6 fokra. További beállításokra nincs szükség.

Szövegdoboz: A MOTOR CSERE CSAK HOBBI ÉS VERSENYZÉSI CÉLOKRA AJÁNLOTT, MERT HATÓSÁGI VIZSGÁZTATÁSA NEM LEHETSÉGES

1,6 16V motor beépítése Suzuki Samurai-ba