A RÉSZECSKESZŰRŐ :

 

 

A részecskeszűrő rendeltetésszerű használat mellet is eltelítődik korommal, ekkor az autó önregenerációs módba kapcsol. Ha túl rövid utakon használjuk az autónkat ez a folyamat nem tud befejeződni és a részecskeszűrő eldugul. Ezt csak kényszer regenerálással lehet megszüntetni, amit diagnosztikai műszerrel lehet elvégezni. Egy bizonyos mennyiségű korom égetés után az egész megtelik hamuval, ezt égetéssel már nem lehet eltávolítani, így tisztító folyadékba áztatással lehet próbálkozni. Ha ez sem segít, cserélni kell a részecskeszűrőt, vagy el távolítani és szoftveresen kiiktatni. A végleges kiiktatást akkor is alkalmazzuk, ha túl sokszor használja az autó az önregenerációt, mert ekkor a motorolaj szint drasztikusan megemelkedik, felhígul és az olajt ki kell cserélni.(akár 5000-7000Km-ként).

Szövegdoboz:

P-D Chiptuning

Professional-Dyno Chiptuning

EGR szelep:

Az egr szelep feladata, hogy  a motor kipufogó gázának egy részét vissza vezesse a szívó oldalon keresztül a motorba, ezzel csökkenti az égési hőmérsékletet. Ennek hatására azt érik el , hogy kisebb mennyiségü nitrogén oxidok keletkeznek a kipufogó gázban, de sajnos mellék hatásként csökken a motor hatásfoka és jelentős lerakódások keletkeznek a szívó oldalon, ami tovább rontja a motor teljesítményét. Az egr hatásfokának növelése érdekében egy hőcserélővel vissza hűtik a kipufogógázokat mielőtt a motorba jutatnák, ami tovább bonyolítja a rendszert és sok meghibásodáshoz vezet. A legújabb megoldás a Nitrogén oxidok  csökkentésére az ADBLUE rendszer ami szintén rengeteg problémát okoz.